الاثنين، 20 ديسمبر 2010

قصيدة رائعه ... ولقاء اذاعى مع الشاعر مأمون الحجاجى

الشاعر مأمون الحجاجى وقصيدة اكثر من رائعة 



وإيه بس العمل لما

مابتكونيش حواليا

ولاكانش الفؤاد سمى 
وبيشد الزحام فيا
وساعتها .. بيبدأ لك فيضان الغنا ف روحى
أنا اللى مكسرة حروفى
بأزيح خوفى
وتاته تاته ما أقدرش أعدى من عتب شوفى
وإيه بس العمل لما 
وأنا ف الشارع المسدود
بأكون وحدى ولا تعدى
لاكسرى بيتجبر واحد
أنا الميت لاشهد
أنا المقتول ولا شاهد
أنا اللى تمللى متواعد لابحر يقربنى
وإيه بس العمل لما ..
وأنا اللى بأهز نخلاتك ولا بتسقطش تمراتك
ولابيبقى غير جهلى خسارتى ف كل جوالاتك

------------------------------------------------------
لقاء اذاعى مع الشاعر مأمون الحجاجى فى مؤتمر القاهرة الكبرى 
الذى اقيم فى الفيوم



                                            مأمون.wma

0 اكـتب تــعليــقـك على الموضوع:

إرسال تعليق

اكتب تعليقك بدون تسجيل